مشخصات کلی دوره
1- تعریف و هدف
دوره کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص موردنیاز سازمانها ،ادارات ،موسسه ها و شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون و سطوح کارشناسی ناپیوسته می باشد.فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می توانند در قسمتهای اداره امور تدارکات ،اداره امور کارگزینی ،اداره امور مالی،بازاریابی و نظایر آن به کار اشتغال پیدا کنند.
2- طول دوره و شکل نظام
طول دوره کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی 2 سال است و تمامی درسهای آن در مدت 4 نیمسال ارائه و برگزار می شود.طول هر نیمسال تحصیلی 16 هفته می باشد در این دوره علاوه بر درسهای تئوری بر جنبه های کاربردی درسها تاکید ویژه ای شده است .
3- تعداد واحدهای درسی
تعداد واحدهای درسی در دوره کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی:
1- دروس عمومی(ع) 10واحد
2- دروس پایه (پ) 20واحد
3- دروس اصلی (الف) 9واحد
4- دروس تخصصی (ت) 22واحد
5- دروس اختصاصی،اختیاری 7واحد (دانشجویان ملزم به گذراندن7 واحد از بین دروس اختیاری می باشند)
جمع 68واحد
4-نقش و توانایی
شرکت کنندگان در این دوره افزون بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت با کاربرد این رشته آشنا می شوند.
5-ضرورت و اهمیت:
الف-آشفتگی و نابسامانی در بسیاری از موسسات بازرگانی عموما ناشی از عدم وجود اصول صحیح مدیریت و یا عدم رعایت این اصول می باشد.
ب_آموزش صحیح مدیریت می تواند در شناخت مشکلات اقتصادی و بازرگانی جامعه و کوشش در رفع آن موثر باشد.
ج-اعمال حاکمیت ضوابط بر روابط در اداره امور بازرگانی
آخرین بروز رسانی : پنجشنبه ، 6 دی 1397